2/25/2010

Àgora

He vist, per fi, Àgora. Tenia ganes i expectatives dipositades en la peli d'Amenabar, pel tema que tracta, per l'època, per tractar-se d'una superproducció feta a Europa, per la gosadia del projecte. Però, com sol passar, amb tantes expectatives, allò més lògic era una decepció. I així ha estat, perquè m'ha semblat una pel·lícula acartonada, tòpica, carregada de prejudicis i sense nervi ni tensió. Els personatges semblen d'opereta, començant per una Hipàtia que, sort que no li han donat el Goya, és hieràtica i inexpressiva. També Orestes és incomprensible, d'estudiant i de cònsul, i la resta de científics de la biblioteca, que en cap moment denoten credibilitat. Potser l'esclau-amant és l'únic personatge complex i humà, però li assignen una història en el guió que només serveix per satisfer a un públic que, pensa el director, només busca històries d'amor.
El rerefons històric i científic té interés sense necessitat d'històries d'amor, però també és presentat d'una manera plana i lineal, sense contradiccions, perquè els cristians són fanàtics i ignorants, els jueus acomodaticis i covards i els científics conservadors i inocents. Tot massa previsible, massa estereotipat, massat de cartró pedra. I justament és això el que més m'ha agradat, veure reconstruida l'Alexandria de l'època, com si d'una Terra mítica tan pròxima es tractara. Magnífiques les vistes de la ciutat des de l'espai, això sí que mereix un Goya.

5 comentaris:

Josevi ha dit...

Encara no he vestisc Agora. Però he oido i leido comentaris per a tots els gustos, així que hauré de veure-la per a poder juzagar. Això si no em vaig a fer cap tipus d'expectativa.

Enric Senabre ha dit...

Sí, el millor és veure-la, perquè també té coses interessants, com l'explicació de la postura heliocèntrica, la discussió amb el sistema de Ptolomeu, la reconstrucció de la biblioteca...

emilio ha dit...

No he visto la peli, pero te diré que me pasa algo muy parecido a lo que cuentas: por lo general, las pelis que vienen rodeadas de grandes expectativas, me defraudan.
Claro que uno padece cierta deformación "profesional":
después de ser un gran aficionado al cine y después de ver a los "clásicos", ahora muy pocas pelis me resultan satisfactorias.
Eso me ha hecho evolucionar hacia un mutismo cinematográfico, entre otras cosas, porque tampoco quiero yo acabar diciendo que "cualquier cosa pasada fue mejor".
Pero a mí, muchos de los "grandes éxitos" me parecen fruto del marketing y de la industria.
Digo todo esto, porque otros amig@s, que han podido ver tanto o más cine que yo, me han dicho que "la peli está bien", mientras que otros, con menos kilómetros, han salido "entusiasmados".
Y es que debe haber para todos los gustos !

Enric Senabre ha dit...

A mi más que las pelis modernas, me suelen escamar las pelis con gran presupuesto, porque suelen descargar la creatividad en gastar el presupuesto y, demasiadas veces, se olvidan de hacer creible la historia.

emilio ha dit...

Hola Enric: También me refería al presupuesto. Por hablar de cine español: Alatriste fue en su momento una de las pelis más caras. Sin embargo, deja mucho que desear.
Por otra parte, he tenido noticia de una conferencia en Valencia a la que me gustaría asistir, pero por razones obvias, me resulta imposible (pincha sobre emilio)
Si tienes ocasión de asistir, ¡cuéntanos!