9/19/2010

Perd Europa

Aquesta Europa dels mercaders que ens han construït pot arribar a ser, encara, molt pitjor del que ès. Si la crisi econòmica ha posat ben a les clares quins interessos es defenen des de les institucions polítiques i econòmiques de l'Unió, el recent conflicte amb França arrel de l'expulsió dels gitanos romanesos acaba d'aclarir qui mana i amb quines prioritats.El tancament de files, amb Zapatero inclós, amb el President francés demostra que totes les grans paraules entorn dels drets humans i la lluita contra el racisme i la immigració no són més que això, grans paraules i prou. A l'Europa del segle XXI no s'hauria de permetre cap violació dels drets fonamentals i qui ho fera ho hauria de pagar immediatament. Però en aquesta Europa la veritat no és la mateixa si la diu Agamenó o el seu porquer, o si la fa França o Romania. Sembla que Alemanya, França o la Gran Bretanya poden fer el que vullguen, en matèria social i econòmica, perquè hom els pot bufar l'orella i a la resta ens toca assentir si volem ser amiguets prioritaris.
Aquesta Europa és una vergonya que està portant-nos al desastre econòmic i, ara també, a la complicitat en un racisme perillós del que tenim records massa dramàtics.

6 comentaris:

Josevi ha dit...

Así es Enric, hemos decidido adorar al “Dios dinero Dol-Eur”, sus representantes y países que los representan. Estos hacen lo que quieren, cuando quieren y si es necesario cambiar las reglas del juego, las cambian. Los políticos, a bailar al son que marquen los representantes de este dios. Los derechos humanos se respetarán, mientras quiera ellos, así que no nos sorprendamos porque no se respeten. En m i opinión, esto no cambia porque se alternen los políticos y nos digan palabras bonitas que queramos oir. Esto solamente cambia, si se deja de adorar a ese “dios”.

Enric Senabre ha dit...

Sí, és cert, però no volia ser tan pessimista i pensava que la construcció de la Unió Europea era un bon moment per revitalitzar els ideals d'humanitat. Però sembla que no.

Hector ha dit...

Presidente frances hay que recordarle el Ayas de Sófoclés: ‎"¿No sabes que el antiguo Pélope, que era un bárbaro frigio, fue padre de tu padre Atreo, y que éste fue un hombre despreciable que presentó a su hermano un banquete de sus propios hijos? Y tú
mismo. ¿No naciste de madre cretense, encima de la cual sorprendió a un hombre extraño el padre que te engendró, y la arrojó por es...o a los peces para que las
destrozaran?"Sófocles.
Los ideales de humanidad tal vez sean los que están detrás de estas expulsiones ¿cómo puedo asegurarme de que un gitano es humano si no es blanco?

Enric Senabre ha dit...

Molt cínic et trobe, Héctor. Però tens raó, perquè la manera de fer front al cinisme oficial és, potser, la ironia.

emilio ha dit...

Estoy de acuerdo Enric en que esta Europa está mostrand -y puede que vaya todavía a más- su peor cara.
Pero también hay que decir que "cada palo aguante su vela":
No le echemos la culpa a Europa de todos nuestros males; no le echemos la culpa de que "nos está llevando al desastre económico".
Del desastre económico tienen la culpa los bancos, en primer lugar los americanos y después todos los (políticos) que han mirado para otro lado cuando estaba claro que la burbuja estallaría antes o después.
Pero también los ciudadanos tenemos parte de la culpa: hemos pretendido vivir por encima de nuestras posibilidades y no hemos querido saber nada de conceptos como economía o consumo sostenible.

Enric Senabre ha dit...

Vale, touché, eso es cierto, pero entonces Europa es más de lo mismo, y no se si vale la pena construir otra superestructura más