4/08/2009

Ha eixit la Karpe

Ha eixit La karpe. El número 2 de la Revista de l'IES Escultor En Francesc Badia ha vist la llum. Ja se que una revista d'Institut no és una gran cosa, i que aquesta és una revista sense grans aspiracions literàries, ni científiques, ni filosòfiques. Però malgrat tot això, aquesta és la nostra revista, i ens ha costat molt traure-la endavant. Rafa Julià, un professor de valencià d'aquells que saben fer les coses, dels que li posen sentiment a la faena, dels que estan en contínua innovació i que manté un blog didàctic ben interessant, ha sabut catalitzar el treball d'un grup de professors i professores que han fet possible el miracle de fer una revista des del no res.
A més a més, pense que justament l'interés d'aquesta revista és la seua modèstia. No aspira a res, no pretén res, no vol ser més que el és: un vehicle de comunicació, una eina d'ensenyament i un referent cultural per a un bon grapat d'alumnat que ha trobat en la Karpe totes aquestes coses.
Francament, estic ben content, perquè després de tantes notícies desagradables com es senten sobre educació (i només heu de llegir els blocs anteriors), aquesta és una notícia feliç, d'aquelles que ens reconcilien amb la nostra professió, encara que sabem que mai apareixeràn als informatius d'Antena 3, ni de Canal 9. De veritat, l'ensenyament és això, i un grup de professorat implicat de l'IES Escultor Badia de Foios ha aconseguit traure petroli d'un alumnat magnífic, entusiasta i implicat quan els dones un projecte interessant.
És una bona notícia, crec, i podem estar ben contents.

4 comentaris:

emilio ha dit...

Hola Enric: me parece que la época de las "grandes" revistas literarias ha pasado a la historia y que muchas de ellas tienen más de mito que de realidad.
Ahora estamos en otra época y me parece muy bien lo que tú dices: se trata de favorecer la comunicación.
Yo estoy intentando poner en marcah en mi centro un boletín de noticias y sé de qué va la cosa.
Saludos:emilio

Enric Senabre ha dit...

Pues adelante, es mucho trabajo pero el resultado compensa. a lo que me refería con la modestia de nuestra revista es que no pretende ser una revista elitista, ni de profesores, nos intersaba que la hicieran los alumnos y que la leyeran ellos. Y creo que eso lo hemos conseguido.
Hasta pronto

emilio ha dit...

Hola Enric: Hoy vengo aquí para agradecerte tu comentario sobre la conferencia de Torres. Hasta este momento en el que te escribo, me parece que es el mejor.
Y es el mejor no por la calidad de la redacción o por el estilo o los adjetivos, etc.
Creo que eres el que más afondo ha comprendido el asunto y el que mejor plantea la cuestió y se formula preguntas.
Realmente contar con tus comentarios es estupendo.

Enric Senabre ha dit...

Gracias, pero la verdad es que el post me ha producido esa mezcla de angustia y desesperanza que te deja intranquilo. Y que me ha replanteado los interrogantes fundamentales sobre el mundo en que vivimos. Pero creo que soy yo el que te agradezco tus comentarios, me estas convirtiendo en europeista!
Hasta pronto!